Jul 25, 2008

အိပ္လိုက္ၾကစို ့သူငယ္ခ်င္း

(ေမ ၁ဝ၊ ၂ဝဝ၆ ေန႔က မုိးမခမွာ တင္လုိက္တ့ဲ ေဆာင္းပါး ေခၚမလား အက္ေဆးေခၚမလား ဘာေခၚမလဲ။ မူရင္းစာေရးသူက USA Today မွာ အပတ္စဥ္ ပင္တုိင္ေရးတ့ဲ အန္ကယ္ႀကီး။

ခင္ဗ်ားေဆာင္းပါး က်ဳပ္တုိ႔ယူသုံးတယ္ဗ်ာလုိ႔ အီးေမးလ္လွမ္းပုိ႔ေတာ့ သုံးေစ လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဘယ္သတင္းစာမွာ ပထမဆုံးသုံးခ့ဲတယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ ေဖာ္ျပဖုိ႔မေမ့ပါနဲ႔ ဆုိပဲ။

သူေရးတာေတြကုိ ပုံမွန္ ဖတ္ခ်င္ေပမ့ဲ မဖတ္ျဖစ္ပါဘူး။ အင္တာနက္မွာက ဖတ္စရာမ်ားလြန္းလုိ႔ သူ႔စာေတြဆီကုိ မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ )



အိပ္လိုက္ၾကစို႔သူငယ္ခ်င္း

ခရိတ္ ဝီလဆင္

ဒီလထဲမွာ က်င္းပသြားတဲ့ ‘တေရးအိပ္တဲ့ေန႔’ကို မဆင္ႏဲႊလိုက္ရဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္ အိပ္ေနလို႔ ျဖစ္မွာပါ။ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အိပ္ေနတယ္ဆိုတာ မွန္ခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီအထိမ္းအမွတ္ေန႔အတြက္ စည္း႐ံုးလံႈ႔ေဆာ္သူေတြ ဝမ္းသာၾကမွာပါ။ သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တာကို က်ေနာ္က လုပ္ခဲ့တာကိုး။

ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ‘တေရးအိပ္တဲ့ေန႔’ ျဖစ္ေစသတည္း။

ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ၊ လူတိုင္းဟာ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ တေရးတေမာ အိပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေလာကႀကီး ဘယ္ေလာက္သာယာလိုက္မလဲ၊ စဥ္းစားမိရဲ့လား။ ‘ခင္ဗ်ား အိပ္ေနတဲ့အခိ်န္မွာ ျပႆနာ အမ်ားႀကီးမတက္ႏိုင္ဘူး’ ဆိုတာ က်ေနာ့္ သီအိုရီပါပဲ။ နိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ တေရးအိပ္သင့္တာေပါ့ဗ်ာ။ ေရွ႕ေနေတြလည္း အဲသလိုပါပဲ။ စာနယ္ဇင္းဆရာေတြလည္း အိပ္ရမွာေပါ့။

ကေလးဘဝတုန္းကေတာ့ အဲသလို တေရးအိပ္ရမွာကို မုန္းမွမုန္းပဲ။ မႀကိဳက္ဘူး။ နည္းနည္းေလးေတာ့ လဲြေခ်ာ္ေနသလို ခံစားရတယ္။ ေလွကားထိပ္မွာ က်ေနာ္ထိုင္ၿပီးေတာ့ “အိပ္ရာ ထလို႔ရျပီလား” လို႔ ေအာ္ထည့္လိုက္တာ။

“မရဘူး၊ သြား …ခ်က္ခ်င္းျပန္အိပ္”

အေျဖကေတာ့ အျမဲတမ္း အဲသလိုပါပဲ။ ခုေတာ့ က်ေနာ္ သိပါၿပီ၊ ကေလးေတြထက္ အေမေတြက ပိုၿပီး တေရးအိပ္သင့္တာေပါ့။

က်ေနာ္ ေလွကားထိပ္မွာထိုင္ၿပီး ေအာက္ထပ္ဆင္းခြင့္ရဖို႔ ေအာ္ေျပာခဲ့ရတာ အနည္းဆံုး ၆ ႏွစ္ေတာင္ ရိွမွာပဲ။ အဲဒီတုန္းကမ်ား စိတ္ေရာဂါကုဆရာဝန္ဆီကို သြားျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဆရာဝန္က တစ္ခုခု အႀကီးအက်ယ္မွားေနျပီလို႔ ထင္မွာပါ။ က်ေနာ့္မိဘေတြကိုပဲ အျပစ္ေျပာရမွာပါ။

ခုခ်ိန္မွာေတာ့လား၊ က်ေနာ့္ကို ေန႔ခင္းေန႔လယ္ ခဏအိပ္ဖို႔နားဖို႔ ေျပာလာတဲ့သူရိွရင္ေတာ့ ေက်းဇူးတင္မွာပဲဗ်ဳိ႕။

က်ေနာ့္အေဖကေတာ့ တေရးအိပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာျပႆနာမွ မရိွခဲ့ဖူးဘူး။ ဆိုဖာထိုင္ခံုေပၚ ခါးဆန္႔လိုက္တာနဲ႔ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတာ။ ေဟာက္သံေတြေတာင္ ထြက္လို႔။ နာရီဝက္ေလာက္ၾကာရင္ လန္းလန္းဆန္းဆန္းနဲ႔ ျပန္ႏိုးလာၿပီ၊ က်ေနာ့္ကို ဟိုခိုင္းဒီခိုင္း ခိုင္းဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။

အဲသလိုအိပ္တတ္တာ အေဖတေယာက္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အိုဟိုင္းယိုးျပည္နယ္က စာဖတ္ပရိသတ္တေယာက္က ေျပာတယ္။ သူ႔အေဖက အအိပ္ကြ်မ္းက်င္သူ ဆိုပဲ။ အသက္က ၈၅ ႏွစ္။ တရက္တည္းနဲ႔ ခဏခဏ တေရးအိပ္တတ္တယ္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလအထိ အဲသလိုအိပ္တယ္ တဲ့။ ဒီဇင္ဘာလထဲမွာေတာ့ ညစာစားၿပီး ထံုးစံအတိုင္း တေရးအိပ္လိုက္တာ ျပန္မႏိုးလာဘူး။ ဒီစာဖတ္သူအမ်ဳိးသမီးက ဘယ္လိုေတြးမိသလဲဆိုေတာ့ အဲသလို ညင္ညင္သာသာနဲ႔ အသက္ထြက္သြားတာမ်ဳိးက မ်ဳိး႐ိုးလိုက္ၿပီးျဖစ္တတ္ရင္ ေကာင္းမွာပဲတဲ့။

တေရးအိပ္ရင္း ေသဆံုးျခင္း …။ အင္း … ႀကဳိက္တယ္ဗ်ာ။

ထိုင္ရင္းနဲ႔အိပ္တတ္တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တေယာက္ရိွတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ သူထိုင္မယ္။ က်ေနာ့္အဘြား ေျပာသလိုပဲ “မ်က္လံုးေတြကို အနားေပးတာ”ေပါ့။ က်ေနာ္ ပထမထင္တာ သူက ေနာက္ထပ္ စာတစ္ေၾကာင္း႐ိုက္ဖို႔အတြက္ စဥ္းစားခန္း ဝင္ေနတာပါကြာ လို႔။ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ အိပ္ကို အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ။ မ်က္လံုးေတြ မိွတ္ေန႐ံုတင္မက၊ တေခါေခါနဲ႔ ေဟာက္ေနလိုက္ေသး။

သူ႔လို လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ မလြယ္ဘူးဗ်ာ။ သူကေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိုက္တာ လြယ္လြယ္ေလး။

ဒီႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ စပိန္အစိုးရက သူ႔ႏိုင္ငံရဲ့ ဓေလ့တစ္ခုကို ေျပာင္းပစ္လိုက္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ရာခီ်ၿပီး ေန႔လယ္စာ စား၊ တေရးအိပ္ အနားယူၾကတာ တခါတေလ ၄ နာရီေတာင္ ၾကာသတဲ့။ အခုေတာ့ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြခမ်ာ ေန႔လယ္စာစား နားတဲ့အခိ်န္ ၄၅ မိနစ္ပဲ ရေတာ့တယ္ တဲ့။ က်ေနာ္တို႔လို ျဖစ္သြားၿပီေပါ့ဗ်ာ။

က်ေနာ္သာ စပိန္ျပည္သားဆိုရင္ေတာ့ ဆႏၵျပ ကန္႔ကြက္လိုက္မွာပဲ။ အနည္းဆံုး ခဏတျဖဳတ္ေတာ့ လဲေလ်ာင္းၿပီး ေက်ာဆန္႔လိုက္မွာေပါ့။

(ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ေန့ထုတ္ ‘ယူအက္စ္ေအ တူေဒး’ သတင္းစာတြင္ We could all do less harm with more naps ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။)



No comments: